Merak ettiğin her şeyi ara! :)

8 Haziran 2015 Pazartesi

MAYIS AYINDA OKUDUKLARIM

Herkese merhabalar!

Yine bir ayın sonuna geldik. Ben bu ayı güzel geçirmişim,pek fazla değil ama yinede verimli geçirmişim. Bı yayınımda sizlere mayıs ayında okuduklarımın özetini geçecek,yorumlarını buraya bırakacağım. Bu ay 7 kitsp okumuşum. Aslında buçuğuda var yani yedi buçuk jfnjdjfdgn buçuğun anlamı marslı. Marslı beni sürüklemediği için yazın okumaya bıraktım,size şimdi okuduğum kadarıyla puan vermem gerkeşrse 2/5 verebilirim,çok fazla terim vardı..

Mayıs Ayında Okuduklarım ve Puanlamaları

Senli--> 4/5

Kuşatma ve Fırtına--> 3/5

Kördüğüm-->5/5

İki Hayat Arasında--> 5/5

Yabancı-->5/5

Tatlı Tehlike--> 4.5/5

Kağıttan Kentler--> 4/5


SENLİ-Merve Akıncı

Ben Senli'ye çok büyük umutlarla başladım. Öncelikle söyliyim büyük umutlarla başlamazsanız baya beğeneceğiniz bir kitaptı.

Bir iki saatte bitirdim zaten tadımlık bir kitap. Benim okudupum ilk Watt kitabı. Merve Akıncı akıcı bir dil kullanmıştı. Ama öyle ahım şakühım bir kitsp olduğunu söyleyemeyeceğim. Zaten blogumun bir önceki yauınında ayrıntılı bir yorumu var bakın derim :)



Kuşatma ve Fırtına




Kuşatma ve Fırtına.. Ah sen beni ne hayal kırıklığına uğrattın.. Serinin ilk kitabını çok ama çok sevmiştim yani Gölge ve Kemik'i. Olayla akıcıydı,sürükleyiciydi... Bunda ise tam bir geçiş kitabıydı. Olay yoktu,sürüklemedi. Bir hafta elimde kaldı. Bi de kitap tam yazılı haftasına denk gelince tam oldu. Ben üçüncü kitaba geçmek için biraz beklemek istiyorum ama merkata eidyorum çünkü son kitap baya beğenilmiş,olumlu yorumlar okudum. Yani anlayacağınız ben hayal kırıklığı yaşadım. Yine de okusanız bir şey eksilmez :)


KÖRDÜĞÜM

Kördüğüm.. Fazlasıyla etkileyici,sürükleyici,muhteşemlik akan,zekice kurgulanmış bir kitap. Özellikle de sonu tam etkileyen türdendi. Okudum bitirdim ve yarım saat kendi düşüncelerime daldım. Evet bazı rahatsız edici unsurlar vardı ama kitap etkilenyince insan bir daha unutamıyor kitabı.

 Kitabın ilk başlarında kitabı bırakmayı düşündüm açıkçası. Bırakmayı düşündüğümdey de okuldaydım. Daha sonra eve geldim başladım okumaya. Okuyuş o okuyuş bir daha kalkamadım. Bir gün içerisinde de bitirdim.Önceden söylemek isterim sakın kitabın arkasını  okumayın. 

Kitap öyle sürükleyiciydi ki.. Sonu beni çok şaşırttı. Hep kızdım Naomi'ye neden hep böyle karasız? Neden böyle iki kişi arasında? Kitap ilerledikçe sorularım yavaş yavaş yanıtlandı. Kitabın en sonundaysa kalbimden vuruldum resmen. İlk başta anlamadım. Bugün sürekli kitap hakkında düşündüm. Etkilendim açıkçası. Kitabın özetini geçerdim konusundan bahsederdim fakar yanlışlıkla bir şey söylemekten korkuyorum. Son olarak diyeceğim tek şey; kitabı alın okuyun.
Kördüğüm: 5/5 ... En temiz ruhların bile içinde bir parça karanlık vardır.

İKİ HAYAT ARASINDA

İki Hayar Arsında.. Bu kitap favori kitaplarımdan. Bu ay okuduğum en en en güzel kitaptı. En etkileyici,en sürükleyici. En'lerin en'i !!

 Kitabı okurken hep sorular gezindi kafamın içinde.  Kitap akıcılığını bir sayfada oksun hiç bırakmadı. Sayfaları çevirdikçe akıcıklık arttıkça,arttı beni çekip sürükledi. Kitap bana hayatımızın önemini anlattı,ne okursa olsun yaşama tutunmanın gerekitiğini. 

Teoriler,teoriker,teoriler... Hele onlar. Onlara bağlı kalmamalıyız mesela. Son sayfalarında bir sürü duyguyu bir arada yaşadım. Hem şok oldum, hem sinirden güldüm, hem göz yaşlarımı hissettim. 
Bir ara ellerimi yüzüme kapayıp duraksadım. Etkilendim. Yazarın muhteşemliğinden,kitaptan,Ethan'dan,Sabine'den etkilendim. Kitap beni hem güldürdü hem ağlattı. Yazar muhteşem bir kurguyla yazmıştı. 'Kahretsin' harika bir kitaptı. Bunum etkisinden zor kurtulacağım bundan eminim. 
En sonda gülsem mi,ağlasam mı bilemedim. Sevinsem mi üzülsem mi... Zaten karakterlere diyecek söz bulamıyorum. Hep cüme altı çizdin. Son olarak söyleyeceğim bir şey var; bu kitabı iliklerime kadar hissettim. 
İki Hayat Arasında: 5/5  Yabancı yayınlarına bu kitabı bize çevirdiği için sonsuz teşekkürler.


YABANCI

Yabancı.. Gerçekten çok güzeldi. Diğer okurlara kıyasla ben fazlasıyla beğendim. Larakterler çok cana yakın yazılmıştı,güzel bir kurgusu vardı.

Benim aklımda Yabancı'yı almak yoktu çünkü bazı olumsuz yorumlar okumuştum. Sonra D&R'da 10 tl olduğunu görünce dayanamadım. 

Merakta ediyordum aldım. İyi ki de almışım. Kitap kapağıyla ve içeriğiyle insanı büyülüyor. Sürükleyici,güzel kurgulanmış bir kitap. Hiç bir sayfasında sıkılarak okumadım. 

İlk 200 sayfa daha çok durağandı. Zaten orda karakterleri felan tanıyorsun. Kitap 200 'den sonra tam oldu. Kitabı okumak 3 günümü aldı ki bence uzun bir süre. Normalde dün biterdi ama dıları çıkmam gerekti. Kitabı her uyandığımda okudum. Mesela dün gece ne dedim biliyor musunuz? "Bir an öncesabah olsun ve okumaya decam ediyim." dedim. Yatmam gerekiyordu. İşte bu kitap böyle bir kitap. Yazar çok güzel yazmış. Biraz konusundan bahsetmem gerirse; 


Baş karakterler Cara be Aelyx. Cara okul birincisi,zeki bir kız. Aelyx'te akıllı bir L'eihrel'i. Uzaylılar insanlarla iki yıl önce bağlantı kurdu. Şimdi ise Cara onlardan birini evinde misafir etmeye hazırlanıyor. Bu bir öğrenci değişim programıyla oluyor. Daha sonra olaylar gelişiyor,gelişiyor,gelişiyor... 

Daha fazla anlatırsam spoiler verebilirim o yüzden konusundan bu kadar bahsedeceğim. Allah'ım bir an önce ikinci kitap çıksın. Zaten yazarlar hep kitapların sonunu böyle bırakıyor😡😂 Neyse çok konuştum sanırım. Kısacası alın okuyun. 

Yabancı--> 5/5 


TATLI TEHLİKE

Ay Kai'i Nasıl özlemişim öyle :D Evet arkadaşlar bir günde 436 sayfayı devirdim. Hatırladığım kadarıyla bitirdiğim başım çatlıyodu fjkdfkh Ama bence değdi,işin ucunda Kaidan vardı :D 

 Kitap hakkındaki yorumuma gelirsek birinci kitaba göre yani Tatlı Şeytan'a göre sönuk kalmıştı,pek bir olay yoktu. İlk 200 sayfadansa son 200 sayfa daha heyecanlıydı. Yine de akıcıydı kitap. 

Tam bir serinin ikinci kitabıydı inşallah demek istediğimi anlamışsınızdır pek anlatamadım 😂 Tatlı Tehlike--> 5/5



KAĞITTAN KENTLER

Fazlasıyla komik bir kitap olan Kağıttan Kentler.. 
 Okumak tam dört günümü aldı ki bu kitap için bence uzun bir süre. Bunlar hep o okul yüzünden. Neyse konuya gelelim. Bence John Green farklı bir konuya değinmiş. 

Karakterler bence aşırı samimi bir dille yazılmış ve John Green beni her güldürdüğünde güldüren bölümn altını çizdim. Bu da demek oluyor ki kalem elimden düşmedi. İki Hayat Arasın'dan sonra eğlenceli beni o kitabın etkisinden kurtarabilecek bir kitap arıyordum ki muhteşem bir kitap seçimi yapmışım. Sürükleyici,komik,farklı bir hikayeyi konu almış John Green.

 Konusuna girmek istemiyorum çünkü istmeden spoi verebilirim diye korkuyorum. "Kağıttan kentlerdekağıttan insanlar." Margo karakterini çok sevdim mesela. Margo kitabın başından beri farklı biriydi. Diğer insanlardan farklı denemez. Diğer insanlar gibi düşünmüyordu bence.

 Cesaretli,eğlenceli Margo. Küçük Margo,küçük Q. Kitabın sonunu felan tahmin etmedim. Yani tahmin edilebilecek bir şey yoktu,gerektirmiyordu. Ama sonu belliydi zaten. 
Kağıttan Kentler--> 4/5


Evet bugünluk bu kadar. Sizleri seviyorum herkese mutlu akşamlar,blo kitaplı günler :D







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder